MEOMin toimitusjohtaja Janne Puustinen on valittu Keski-Suomen vuoden nuoreksi yrittäjäksi

Toimitusjohtajamme Janne Puustinen vastaanotti Keski-Suomen vuoden nuoren yrittäjän kunnianosoituksen Keski-Suomen nuorten yrittäjien Digimatchmaking -tapahtumassa. Raati painotti valinnassa kasvua, rohkeita uusia avauksia tuotekehityksessä sekä yrittäjän intohimoista asennetta työtään kohtaan.

Janne muistuttaa, että tämä on kaikkien meomilaisten pitkäjänteisen työn tulosta.

“Olen yksi perustajista. Tätä nykyä Brellaa luotsaava Markus Kauppinen ja lead designerimme Tom Rantala ovat kulkeneet koko matkan rinnallani. Tätä on tehty yhdessä ja matkan varrella olemme kasanneet huikean tiimin huippuluokan tekijöitä. Otan kunnianosoituksen vastaan koko yrityksen puolesta.”

MEOM on viisi-vuotisen olemassaolonsa aikana kasvanut pienestä paikallisesta digitoimistosta kansainväliseksi uuden sukupolven tuotesuunnittelutoimistoksi. Kansainvälistyminen on ollut koko ajan tavoitteena.

“Oppiminen on aina etusijalla. Kasvua tavoitellessa olemme selvittäneet, miten maailmalla tehdään huipputasolla asioita. Parhaat käytänteet selkeästi toimivat, joten mikseivät suomalaiset yritykset hyödyntäisi näitä kansainvälistymisessä.”

Yhdistämällä huippuosaajat ja maailman parhaat metodit syntyy uusia jalostettuja menetelmiä. Niiden avulla olemme kyenneet tuottamaan asiakkaillemme juuri heidän tarpeisiinsa oikeita ratkaisuja. Tämä on todistettavasti toiminut, sillä nyt meillä on laaja joukko erilaisia asiakkaita.

“Asiakkaidemme toimiala ja maantieteellinen sijainti vaihtelevat. Ascent on tokiolainen itseohjautuvien autojen tekoäly-yritys. Heidän yritystarinan kannalta oli ensisijaisen tärkeää hyödyntää suomalaista design-osaamista. Arrow Engineering taas on jyväskyläläinen valmistavan teollisuuden tuotantoa kehittävä yritys, joka haluaa tuoda tuotteisiinsa yhä parempaa käyttäjälähtöistä ajattelua. Asiakkaitamme yhdistää halu kasvaa, kehittyä ja kansainvälistyä.”

MEOMin ajattelutavan keskiössä on ennakkoluuloton kokeilunhalu, lean ja ketteryys. Nämä näkyvät erinomaisella tavalla MEOMin sisäisessä startup-yrityksessä, massatapahtumien verkostoitumistyökalua kehittävässä Brellassa.

“Halusimme viedä Brellan heti rohkeasti kansainvälisille markkinoille. Sitä onkin käytetty nyt noin 40 eri maassa, asiakkaina muun muassa TechCrunch Disrupt, Microsoft, Nokia, IBM, Samsung ja Facebook. Brella on hieno esimerkki siitä, että maailmalle kannattaa pyrkiä rohkeasti. Pystymme kokeilemaan itse erilaisia ratkaisuja, joista parhaita tarjoamme myös asiakkaillemme.”

 

Kuva: Anssi Kumpula