Uskomaton innovaatio: uutiskirje myös blogissamme! Etsimme uutiskirjeeseemme designin, markkinoinnin ja teknologian parhaimmat tiedonjyvät vaskoolipuhtaina. Jos haluat lukea kovimmat jutut ensimmäisenä, tilaa uutiskirjeemme suoraan inboksiisi.
Huom! Rajoitettu erä: toimi ennen kuin jää pelkät hiekat vaskooliin.
“Digitaalisen sisältömarkkinoinnin tieto on pitkään ollut levällään pitkin nettiä. Kovaa dataa aiheesta on kovin vähän. Business Finlandin rahoittaman Opening the Black Box of Content Marketing -tutkimusprojektin tavoite on systemaattisesti avata sisältömarkkinoinnin logiikkaa tieteen keinoin. Tutkimushanke päättyy nyt toukokuussa, joten varsinaisia tutkimustuloksia odotellessa kannattaa tsekata tutkimustiimin oivaltava tiivistelmä. "
- Petja Savoila, senior (copy)writer
“Kun verkkosivuja suunnitellaan, focus on usein tekniikassa ja silmäkarkissa. Mutta verkon muuttuessa välttämättömyydeksi, verkkosivuston saavutettavuuden tärkeys nousee. Sivuston pitää olla kaikkien luettavissa ja artikkelissa nostetaan esille huomioitavia pointteja. Teemat eivät kosketa pelkästään saavutettavuutta: ne koskettavat myös käytettävyyttä, hakukoneoptimointia ja liiketoimintaa.”
- Tuomas Jakonen, kehittäjä, jalkapallomaalivahti
“Inclusive panda -malli tarjoaa työkalun alkupään käyttäjäryhmämäärittelylle: mitä ovat satunnaiset tai ei-halutut käyttäjät ja onko mahdollista, että hyvistä aikeista huolimatta tulemme vahingoittaneeksi tai syrjineeksi jotakin käyttäjäryhmää. Mallin avulla vältetään epätoivotut virheet.”
- Harri Pyykölä, senior service & UX designer
"Sisältömarkkinointi tarinankerronnan keinoin on varmasti monille haastavaa, mutta samalla se tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia perinteiseen yritysjargon blogiin verrattuna. ”
- Vesa Laakkonen, digikonsultti
Markkinoinnilla on välistä sellainen ongelma, että ylin johto ei oikein pidä sitä tärkeänä. Osittain tämä johtuu historian taakasta, osin markkinoinnin luomasta jargonista. Helpoin tapa saada johto ymmärtämään mistä on kyse on puhua heidän kielellä.
Aika siistiä vai mitä! Lue Jannen ajatuksia siitä, mitä on tehty hyvin ja miten MEOM on kasvanut viiden vuoden aikana.
Jos et alussa vielä tilannut uutiskirjettämme, nyt on jo korkea aika syöttää sähkeosoitteesi: